Cultural Skills Academy

O projekcie

Instytucje kultury w Polsce przeżywają obecnie czas dynamicznego rozwoju, zmienia się ich sposób funkcjonowania. Tym samym wśród pracowników sektora kultury i przemysłów kreatywnych rośnie zapotrzebowanie na rozwijanie umiejętności zawodowych.

W odpowiedzi na tę potrzebę, British Council przygotował we współpracy z partnerami: Arts Marketing Association, The Audience Agency, Goldsmiths, University of London oraz Narodowym Centrum Kultury rozpoczyna projekt Cultural Skills Academy – cykl intensywnych kursów dla profesjonalistów z sektora kultury. Oferta obejmuje trzy różne szkolenia w następujących obszarach: budowanie publiczności, planowanie strategii w mediach cyfrowych oraz tworzenie modeli biznesowych.

Kursy mają na celu wyposażenie pracowników sektora kultury i przemysłów kreatywnych w praktyczne umiejętności i wiedzę, a w rezultacie wspierać rozwój oraz profesjonalizację tych obszarów w Polsce.   

Kursy prowadzone są w języku angielskim przez ekspertów brytyjskich instytucji: Arts Marketing Association, The Audience Agency oraz Goldsmiths, University of  London we współpracy z British Council.

Program Cultural Skills Academy oferuje wyjątkową możliwość wzięcia udziału w szkoleniach przygotowanych specjalnie z myślą o polskich odbiorcach, opartych na najlepszych brytyjskich i międzynarodowe przykładach. Uczestnicy biorą udział w zajęciach zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, a po zakończeniu kursu zostają objęci opieką doświadczonego tutora.

Po ukończeniu wybranego przez siebie kursu, uczestnicy zapraszani są do włączenia się w międzynarodową sieć praktyków działających w dziedzinie kultury i przemysłów kreatywnych, a tym samym mają szansę na wymianę doświadczeń i pomysłów na współdziałanie.

Cele

  • Zachęcenie osób pracujących w sektorach kultury i przemysłów kreatywnych do wdrażania nowych, niestandardowych sposobów myślenia i podejścia do realizowanych projektów
  • Wzmocnienie kompetencji zawodowych i poszerzenie wiedzy kadr kultury
  • Zbudowanie międzynarodowej sieci praktyków działających w dziedzinie kultury i przemysłów kreatywnych 

Program kursu

Tworzenie modeli biznesowych

Kurs adresowany jest do doświadczonych pracowników sektora kultury i przemysłów kreatywnych, którzy chcą poznać nowe metody tworzenia modeli biznesowych oraz szukają możliwości rozwoju swojej organizacji, w szczególności w zakresie zawierania strategicznych partnerstw z innymi instytucjami działającymi w sektorze kultury. Uczestnicy będą zachęcani do dzielenia się własnymi doświadczeniami oraz pomysłami na nowe rozwiązania z grupą kursantów.

 Wśród tematów:

  • potencjał sektora w zakresie tworzenia wartości (value creation) – estetycznej, społecznej i finansowej
  • mierzenie efektywności działań
  • znaczenie inteligencji emocjonalnej w tworzeniu modeli biznesowych
  • tworzenie i wdrażanie modeli biznesowych i finansowych

Więcej szczegółów można znaleźć w broszurze.

Budowanie publiczności

Kurs adresowany jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla z sektora kultury i przemysłów kreatywnych, którym znane jest zagadnienie budowania publiczności, i którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych trenerów, którzy podzielą się szeregiem przykładów z Wielkiej Brytanii oraz z własnej praktyki zawodowej. Program oparty jest na założeniu, że publiczność jest punktem wyjścia dla wszelkich działań danej instytucji. Uczestnicy będą zachęcani do dzielenia się doświadczeniami oraz wyzwaniami z zakresu budowania publiczności – zostaną one omówione wraz z propozycją konkretnych działań i rozwiązań.

Wśród tematów:

  • tworzenie strategii rozwoju publiczności
  • analiza profilu obecnej i przyszłej publiczności
  • bariery zaangażowania publiczności i sposoby ich pokonywania
  • angażowanie trudno dostępnych i zróżnicowanych publiczności
  • budowanie publiczności w praktyce
  • monitorowanie i ewaluacja strategii

Więcej szczegółów można znaleźć w broszurze.

Planowanie strategii w mediach cyfrowych

Kurs adresowany jest do specjalistów marketingu średniego i wyższego szczebla z sektora kultury i przemysłów kreatywnych, którzy na co dzień pracują w oparciu o cyfrowe kanały komunikacji i chcieliby poszerzyć swoją wiedzę oraz rozwinąć umiejętności w tym zakresie. W jaki sposób odpowiednio dobrać właściwe kanały komunikacji z uwzględnieniem potrzeb i specyfiki organizacji oraz jej odbiorców? W trakcie kursu zaprezentowany zostanie szereg narzędzi pomocnych w budowaniu publiczności i rozwijaniu potencjału instytucji.

Wśród tematów:

  • tworzenie strategii działań w mediach cyfrowych
  • narzędzia i kanały cyfrowe
  • dane analityczne niezbędne do stworzenia strategii cyfrowej
  • angażowanie aktualnych oraz potencjalnych odbiorców poprzez kanały cyfrowe
  • innowacje w mediach cyfrowych

Więcej szczegółów można znaleźć w broszurze.

Trenerzy Cultural Skills Academy – Tworzenie modeli biznesowych

Siân Prime, Goldsmiths, Univeristy of London

Siân is Deputy Director for Goldsmiths’ Institute for Creative and Cultural Entrepreneurship (ICCE). She is Director of the MA Creative and Cultural Entrepreneurship and has worked with Adrian De La Court to develop Synapse, a service that is available to all students (and staff) at Goldsmiths, and develops entrepreneurial thinking and potential. She also teaches on the MA Social Entrepreneurship programme - as well as on Goldsmiths’ MSc Digital Entrepreneurship, MSc Management of Innovation and MA Prospects of Innovation courses, the MA Fashion and MA Design & Innovation based in Design. Co-Investigator in to new digital business models and online audience development approaches with Coney and the Department of Computing, and has just accepted a contract from Routledge to write a book on Cultural and Creative projects and sustainability. She has worked with a range of cultural, creative and social enterprises to find new financial models to ensure strong impact and value creation.

Siân has developed skills as a trainer, facilitator, coach and consultant. Siân has worked for Natverkstan and Globalverkstan in Goteborg, IIMB in Bangalore, ITB Indonesia, the GoDown, Nairobi and East Africa region and nationally for the Arts Council England, the Cultural Enterprise Office, Scotland and Comic Rellief’s Tech for Good programme. Siân has developed and implemented approaches to business advice for creative and social enterprises. She has developed appropriate strategies for value creation, to support the development of entrepreneurial activity. She has over 20 years experience in working with start-up and mid-stage creatives and social, cultural and creative organisations. She has developed new programmes and research in to new models of leadership in a socially networked era, and new paradigms of leadership in social enterprises, creative and cultural industries.  

She, with Adrian De La Court, developed a blended learning approach to training mentors and curriculum/approaches to mentoring people wishing to develop careers in the creative industries and develop an online support network and learning space.

Anne Torregiani, The Audience Agency

Anne has 25 years experience in the arts, as director of marketing and audiences with numerous progressive UK arts companies (including Stratford East, West Yorks Playhouse and LIFT), and then as a consultant, facilitator and adviser (including for agencies such as Arts Council England, the European Commission and a wide range of cultural organisations as diverse as Tate, Manchester International Festival and National Theatre). She is a specialist in audience strategy, trends and patterns of public engagement. She works across all artforms and museums and has special interests in non-traditional audiences, contemporary work and organisational change. She is an experienced company director and trustee, and a regular commentator and speaker, delivering keynotes and workshops all over the world. She is an accredited Action Learning facilitator.

Adrian De La Court, GoldsMiths, University of London

Director SYNAPSE programme for entrepreneurial development and creative critical thinking. Adrian originally trained as a fine artist and contemporary dancer, he has developed a strong portfolio career in the creative industries. 

As a critical practitioner, Adrian has worked as a lecturer at many Universities and colleges most recently leaving the post of Head of Physical Theatre, Contemporary Dance and Outdoor & Site Specific Performance courses at Northbrook College (University of Brighton) to join The Institute for Creative and Cultural Entrepreneurship (ICCE) at Goldsmiths as Lecturer in Creative and Cultural Entrepreneurship, and as the Director of SYNAPSE a programme developed to deliver entrepreneurial thinking, action and approaches to creative and critical practice across all departments at Goldsmiths.  He is also engaged in delivering this training with outside organisations and creative practitioners within industry.

Adrian has worked for the Cultural Enterprise Office, Glasgow as an Advisor, and was commissioned to write some of their first factsheets on planning and financial management for cultural entrepreneurs. He has delivered training and consultancy to creative industries, organisations and practitioners across the UK and Internationally.

Adrian has been a freelance arts consultant and trainer for many years, with clients including: Scottish Enterprise, NESTA, Business Link and Artworks MK. Adrian is also a qualified life coach (Trained through CTI) and still works as a producer, freelance arts consultant, director and choreographer and visual artist.

 

Trenerzy Cultural Skills Academy – Budowanie publiczności

Mel Larsen, Arts Marketing Association, Consultant & Coach

Mel Larsen is an experienced market researcher, trainer and coach and has worked in the arts, culture and small business sectors for over 20 years. Much of Mel’s work has focused on supporting cultural organisations in developing new and increased audiences. Her clients have included The Arts Marketing Association, Arts Council England, The Australian Arts Council, CARIFORUM, Creative New Zealand, Audiences Central, Film and Video Umbrella, The British Council, The Royal Opera House, The Tower of London and StillArt in Sweden. Mel has also founded and led several community focused projects such as the Streatham Festival, an annual event in South London, for which she received a Lambeth Council Civic Award. She is author of 'Arts Ambassadors: a practical guide', published by Arts Council England.

Helen Palmer, Arts Marketing Association, Marketing and Audience Development Consultant

Helen is based in Manchester in the North West of England, but works across the UK. Her background was originally in theatre, having worked in the marketing departments of The Library Theatre Company and the Royal Exchange Theatre in Manchester amongst others. Helen became a marketing consultant in 1999, before creating Palmer Squared Marketing and Audience Development Agency in 2005 with her twin brother Andrew, where she has consulted with a diverse range of cultural and heritage organisations, networks and partnerships across arts marketing, cultural tourism and audience development.

Helen has worked internationally having delivered keynote conference lectures in Australia in 2014 and has also worked in Los Angeles and New York with Marketing Manchester and Manchester International Festival on a series of events between 2005-2008.

Current Palmer Squared clients include: The Audience Agency, Arts Marketing Association, Asia Triennial Manchester, British Ceramics Biennial, Liverpool Biennial, Culture Liverpool, University of Warwick.

Laraine Penson, Arts Marketing Association, Associate Producer

Laraine is Associate Producer at the AMA developing its Bespoke programme of tailor-made training for individuals and organisations.

Laraine has more than 17 years’ experience working in arts and culture, predominantly in marketing communications in dance.

Prior to joining the AMA, she was Director of Communications at Northern Ballet where she and her team won the Achievement in Marketing Award at the 2013 UK Theatre Awards. She presented at Digital First? and at the 2015 AMA conference and has delivered training in integrated marketing campaigns and briefing designers. She was a founding Fellow of our Digital Marketing Academy (DMA 0.1) and worked with the AMA to deliver training in marketing and audience development for 40 arts organisation in Johannesburg and Cape Town for the Connecting Creative Markets project.

Trenerzy Cultural Skills Academy – Planowanie strategii w mediach cyfrowych

Tom Beardshaw, Arts Marketing Association

Tom Beardshaw is a digital strategist, artist, coach and educator. Based in Cardiff, in Wales, he has worked on digital strategy with the National Theatre of Wales, the National Assembly of Wales, the National Botanic garden and many other organisations within Wales and the UK. He teaches digital strategy to international students studying Arts Management at Masters Degree level at the Royal Welsh College of Music and Drama, and is a mentor at the UK Arts Marketing Association’s CultureHive Digital Academy. He is an experienced trainer and an accredited Executive Coach.

Chloe Rickard, Arts Marketing Association

Chloe’s career in communications began at Kneehigh, the international touring theatre company based in the UK. She developed and implemented digital strategies for many of their tours including Dead Dog in a Suitcase (and other love songs), The Wild Bride, and Tristan & Yseult, and for their annual seasons in The Asylum, an award winning purpose built theatre tent. 

Whilst at Kneehigh, she was part of a team that developed a locative story walk app, Kneehigh Rambles, and also worked on a digital education resource for the company, which became the Kneehigh Cookbook. 

Last year Chloe swapped the stage for the rainforest and is currently working with Cool Earth, the charity that works alongside indigenous villages to halt rainforest destruction. It’s a digital first charity that prides itself on innovative communications. Chloe is developing their communications strategy and using digital opportunities to reach and engage new and current donors. 

Laraine Penson, Arts Marketing Association, Associate Producer

Laraine is Associate Producer at the AMA developing its Bespoke programme of tailor-made training for individuals and organisations.

Laraine has more than 17 years’ experience working in arts and culture, predominantly in marketing communications in dance.

Prior to joining the AMA, she was Director of Communications at Northern Ballet where she and her team won the Achievement in Marketing Award at the 2013 UK Theatre Awards. She presented at Digital First? and at the 2015 AMA conference and has delivered training in integrated marketing campaigns and briefing designers. She was a founding Fellow of our Digital Marketing Academy (DMA 0.1) and worked with the AMA to deliver training in marketing and audience development for 40 arts organisation in Johannesburg and Cape Town for the Connecting Creative Markets project.