„Król Lear w interpretacji Klaty olśniewa dzięki monumentalnej scenografii oraz kostiumom Justyny Łagowskiej, pochłania i uwodzi za sprawą muzyki Jamesa Leylanda Kirby’ego, zachwyca (…) dowcipną i precyzyjną choreografią Maćko Prusaka. Sceną rządzi niepodzielnie Lear w kreacji Jerzego Grałka, zmagający się z własnym odchodzeniem, niedołężnością, rozpaczliwie chwytający się iluzji, osuwający się w obłęd – hipnotyzujący w scenie spotkania z Edgarem (Krzysztof Zawadzki) i sądu nad wyrodnymi córkami. W pamięć zapada Jaśmina Polak – jej błazen jest ostoją autentyczności w świecie cynizmu i kłamstwa – pisał Michał Centkowski w dwutygodniku.com. – Nad sceną nieustannie pracuje kamera. Cyfrowo zapośredniczony obraz rzutowany jest na tylną ścianę sceny. Ku górze spogląda zamknięty w szklanej celi, popadający w obłęd Lear. Co nim kieruje? Pragnienie przebaczenia? Samotność i rozpacz człowieka u kresu? A może wszystko po trosze?”
Spektakl prezentowany jest z napisami w języku angielskim.
„Król Lear” w reżyserii Jana Klaty w Narodowym Teatrze Starym w Krakowie jest częścią programu Shakespeare Lives.
30 i 31 stycznia oraz 2 i 3 lutego 2016 na Dużej Scenie Narodowego Teatru Starego w Krakowie.