Sacrum Profanum Festival
6 listopada, miejsce: Sky7Cracow
20:00 Across the North Sea: hcmf// x Sacrum Profanum
Dwa festiwale muzyki współczesnej: brytyjski hcmf// i polski Sacrum Profanum łączą siły, aby otworzyć strumień idei i muzyki. Opieramy się na dziedzictwie eksperymentalnych studiów muzycznych, aby tworzyć nowe połączenia poprzez Morze Północne między nowoczesnymi scenami elektronicznymi dla inspirującej wymiany programów i artystów.
W ramach wymiany w Krakowie zagrają:
20:00 Mariam Rezaei – brytyjsko-irańska turntablistka i kompozytorka, tworząca na przecięciu noise’u, hip-hopu i muzyki współczesnej, a łączy te elementy winylowymi manipulacjami i gramofonem, traktowanym jako instrument.
21:00 Cath Roberts – artystka, saksofonistka i organizatorka, której twórczość eksploruje wolną improwizację, kompozycję i muzykę na styku tych dziedzin; ostatnio improwizuje z wykorzystaniem elektroniki i obiektów, nawet z pominięciem saksofonu, i to otworzyło przed nią zupełnie nowe terytoria.
Mariam Rezaei – gramofony
Cath Roberts – saksofon, elektronika
Koncert jest realizowany w ramach projektu Across the North Sea w partnerstwie z festiwalem hcmf// i British Council w Polsce w ramach UK/Poland Season 2025. W Huddersfield zagrają dobrze znane publiczności Sacrum Profanum: Aleksandra Słyż i Martyna Basta.
7 listopada, Miejsce: Mocak
18:00 InstaImprowizacja I
INSTAIMPROWIZACJE to główne pasmo koncertów tegorocznej edycji, w formie improwizacji wchodzących w interakcję z EVERYTHING WAS FOREVER UNTIL IT WAS NO MORE. Spośród wykonawców i kompozytorów zaproszonych na festiwal, każdego dnia łączymy parę artystów, którzy dotąd ze sobą nie pracowali i zapraszamy ich do improwizacji we wnętrzu i wespół z dźwiękową pracą Smoleńskiego. Każdy z nich pracuje z opóźnieniem i przetworzeniem dźwięku, kluczowymi elementami instalacji Smoleńskiego. Pierwszą InstaImprowizację wykonają brytyjska saksofonistka Cath Roberts oraz brytyjsko-irańska turntablistka Mariam Rezaei.
Wspólnie z MOCAKiem i Narodowym Centrum Kultury sięgamy po głośną instalację dźwiękową Konrada Smoleńskiego pt. EVERYTHING WAS FOREVER UNTIL IT WAS NO MORE, która reprezentowała Polskę na Weneckim Biennale w 2013 roku. Działamy w zrównoważony sposób, kierując się ideą ekologii artystycznej i przywracania do obiegu ważnych, istniejących dzieł. Na pracę Smoleńskiego składają się dwa spiżowe dzwony, których bicie jest rejestrowane i przetwarzane, a następnie odtwarzane przez ściany głośników. Ważnym elementem jest wibrująca podłoga, która stanowi także scenę dla koncertów, wchodzących w interakcję z instalacją. Artysta, przełamując stereotypy i oczekiwania, kreuje sferę doświadczenia, do której wejdą zaproszeni muzycy i publiczność. Granice między sceną muzyczną i przestrzenią sztuki zostają zatarte.
Cath Roberts – saksofony
Mariam Rezaei – gramofony
Koncert jest realizowany w partnerstwie z British Council w Polsce w ramach UK/Poland Season 2025.
To jedno z naszych wydarzeń bilateralnych:
Polska - Sacrum Profanum Festival, 6 - 11 listopada 2025, Kraków
UK - hcmf//, 21-30 listopada 2025, Huddersfield